reklama

Ukradli Vám doklady?

Stratili ste už niekedy doklady alebo Vám ich ukradli? Je to zaujímavá skúsenosť, hneď sa človek dozvie, kde a ako to efektívne funguje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Stala sa mi pre toto obdobie typická vec. Sedím si v Avione na obede, bunda prevesená cez stoličku a v zazipsovanom vrecku peňaženka so všetkými dokladmi. No, keď som už odchádzal, ľavé vrecko už zazipsované nebolo a ani peňaženka v ňom nebola. Neviem ako došiel niekto na to, že tam určite je, keď som to vrecko za celú dobu ani len nepootvoril. Čo už, stalo sa, nebudem sa stresovať, tým nič nezmením...Našťastie tam bolo len tisíc korún, všetky karty minuté úplne ale úplne do dna. Jediné čo ma naozaj mrzelo, bol poukaz o zaplatení hlbkovej masáže, čo som chcel dať mamine k vianociam...čo už...hádam to nejako ešte ukecám.Prvá vec čo ma napadla, bola ísť zablokovať karty. Tak som vošiel do pobočky Tatra banky a žiadal zablokovanie kariet. Na moju smolu boli tri. Z toho zablokovanie jednej stálo tisíc korún, čo nakoniec bola najdrahšia položka celej krádeže. Horšie bolo, že keďže krádež sa stala cca 20 minút predtým, logicky som nemal žiadny preukaz totožnosti. Našťastie ma vedeli identifikovať podľa rodného čísla, hesla atď, presne ako by som volal na Infolinku. OK, všetko zablokované, jedna prebytočná karta zrušená úplne.Kým postupne boli nachystané podklady na podpis, pospisoval som si všetko, čo som vlastne v peňaženke mal. Občaňák, vodičák, karta poistenca, platobné karty, splátková karta, električenka, rozličné prístupové karty a vernostné karty, ktoré ani nebudem vymenovávať...hlavne aby si moja polovička nemyslela, že jej robím reklamu :-)Na polícii predo mnou stál chlapík, čo prišiel o oveľa viac ako ja. Tak čakám. Čakám hodinu. OK, zápisnica spísaná, doklad o občianskom mi dali, môžem ísť vybavovať nové doklady. Našťastie som bol domáci, tak som vedel, na ktorú stanicu mám ísť, kde presne je a podobne. Už sa mi stalo, že si ma stanice pohadzovali ako horúci zemiak...Jediná naozaj nepríjemná skúsenosť s vybavovaním bola, keď som nabehol v Auparku do pobočky Unibanky. Ńa účte síce nič nie je, ale patrí sa zablokovať kartu, istota je istota. Chlapík za prepážkou najprv pozeral na mňa, že to aký papierik mu to dávam, že podľa toho ma neidentifikuje a nemôže mi zablokovať kartu a účet. Ale že keď chcem, na Uniteli ma podľa ŠPECIÁLNYCH identifikátorov vedia identifikovať a zablokovať čo potrebujem. Skúsil som to s milým úsmevom, že či by to predsa len nešlo (trápna argumentácia, že v inej banke to išlo, nezabrala...). Našťastie sa pri ňom zastavila skúsenejšia kolegyňa, ktorá prikývla, že samozrejme, že môžu zablokovať aj na základe potvrdenia o občianskom preukaze. Začali sa tam handrkovať, čo a ako to urobiť. Moja trpezlivosť ma prešla v okamihu, keď si chlapík chcel ofotiť ten doklad. Neznášam, keď niekto pýta kópiu osobných dokladov, tak už len s príncípu s naozaj milým úsmevom som si rázne vypýtal doklad späť a odkráčal som. Povedal som si, že radšej teda vyskúšam tú Infolinku. Zavolal som, dvihol mi milý ženský hlas a ako identifikáciu si vypýtal môj dátum narodenia a následne sa ma spýtal na meno. Zablokované. Bolo by to OK, ak by dievčina na Infolinke nepovedala na konci super vetu: Mali by ste však ísť nahlásiť stratu aj na svoju pobočku. To už som nevydržal a zachoval sa ako typický rozčúlený zákazník a pokúšal sa jej vysvetliť, že práve na tej pobočke ma poslali do...teplých krajín. Zbytočne. Ale milé na tom je, že cez tú Infolinku mi môže zablokovať účet ktokoľvek, kto pozná môj dátum narodenia a moje meno. Dúfam, že sa nenájde nejaký vtipálek a ak áno, prípíšem to na vrub tohto článku a vlastnej blbosti :-) A pre pokušiteľov opakujem, na tom účte vážne nič nie je...Ostatné doklady našťastie už mám vybavené. Na občiansky a vodičský vrelo odporúčam prísť postaviť sa do fronty aspoň pol hodiny pred otvorením. A so všetkými potrebnými náležitosťami (rodný list, kolky, fotky na občiansky, potvrdenie z polície). Strávil som tam rekordne minimálny čas, hodinu a pol. A už len priebežne vybavujem zvyšné. Karta poistenca je rýchlo. Električenku dajú novú jedine na Olejkárskej. A zvyšné? Zvážim čo si vybavím, aspoň prídem nabudúce o menej vecí. A to hlavné, novú peňaženku, mi kúpila moja milovaná polovička :-)

Vladimir Sloboda

Vladimir Sloboda

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

povolaním som manažér kvality, venoval som sa zlepšovaniu činnosti firiem, teraz robím to isté, ale v rámci politiky - primárne v komunálnej politike a verejnej správe Zoznam autorových rubrík:  PolitikaRužinovBSKNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu